SEO, ce este?

SEO (Search Engine Optimization) înseamnă în română: „Optimizare pentru motoarele de căutare”.

 

Acest termen definește toate tehnicile implementate pentru a îmbunătăți poziția unui site web pe paginile cu rezultate ale motorului de căutare (SERP). Se mai numește și referință naturală. Obiectivul unui expert în referințe naturale este să îmbunătățească vizibilitatea site-urilor pe care le susține făcându-le să câștige locuri pe motoarele de căutare (Google, dar și Yahoo!, Bing etc.). Scopul este de a reuni utilizatorii de internet interesați de produse/servicii sau de conținut informativ.

 

Spunem ca un site este bine optimizat daca se află pe prima poziție a unui motor de căutare pe solicitările dorite.

Care sunt principalele criterii în SEO?

 

 

În România și în general în lume, site-urile cele mai vizitate de utilizatorii de internet sunt cele care apar chiar pe prima pagină de rezultate (dintre primele 10). Dintre aceste primele 10 rezultate, primele 3 site-uri sunt cele mai vizitate.

Potrivit studiilor, cifrele privind procentul de clicuri pe rezultatele căutării Google în funcție de poziția acestora pe SERP sunt următoarele:

  • Poziția 1: 33% din clicurile computerului
  • Poziția a 2-a : 15,6% din clicuri pe desktop și același lucru pe mobil
  • Poziția a 3-a : 10% din clicuri pe desktop și același lucru pe mobil

Primele 3 rezultate reprezintă așadar aproape 60% din clicurile pe motoarele de căutare. De aici și importanța de a fi bine plasat în rezultatele naturale.

Google evaluează site-urile web în funcție de gradul de relevanță. Cu cât notele sunt mai bune, cu atât sunt mai vizibile și se apropie de prima pagină. Pentru a fi relevant în ochii motorului de căutare, sunt luate în considerare mai multe criterii.

 

 

Optimizare on-page: conținut textual al paginilor site-ului.

Optimizarea on-page sau on-site este ansamblul de tehnici care vizează îmbunătățirea calității conținutului unui site/pagină web . Mai multe elemente trebuie perfecționate din strategia dvs. de cuvinte cheie :

 

  • Etichetă de titlu
  • Balises Meta (Meta descriere, roboți, cuvinte cheie)
  • Markup semantic (H1-H6)
  • URL-uri
  • Conținutul paginii (corp)
  • Legături interne (linkuri interne)

Optimizare off-page: link-uri externe (Netlinking).

Dimpotrivă, partea off-site reprezintă tot ceea ce ține de mediul unui site și deci link-urile care redirecționează către o pagină a acestuia. Este :

  • Sursa link-urilor externe (backlink-urile de la site-uri de calitate vor fi mai relevante pentru Google)
  • Link ancora (ce termen este folosit pentru a redirecționa către site-ul dvs.)

Cantitatea de link-uri este si ea un factor, dar este mult mai important sa pariezi pe calitatea link-urilor decat pe cantitatea acestora.

Experiența utilizatorului (UX).

Această parte este ultima care a fost luată în considerare de Google. Cu toate acestea, de ani de zile, putem vedea că acest punct este în mare măsură de luat în serios dacă vrem să ne asigurăm locuri în primele rezultate ale căutării.

Putem distinge mai multe criterii importante pentru SEO:

  • Ergonomia șantierului: aspect și calitate
  • rata de revenire
  • Rata de conversie
  • călătoria utilizatorului

Următoarele elemente, dacă sunt făcute bine, sunt susceptibile de a vă câștiga mult spațiu în rezultate și de a vă face mult mai vizibil. Dimpotrivă, a lăsa deoparte aspectul experienței utilizatorului ar fi o greșeală gravă. Riști să fii penalizat de motoarele de căutare, și asta din ce în ce mai mult, pentru că vor continua să-și ridice standardele în domeniu. Nu le neglijați!

Elementele tehnice legate de infrastructura site-ului (cod HTML, nume de domeniu, crawlere etc.)

Acestea sunt toate elementele care ating experiența utilizatorului (UX) . Acești factori sunt, de asemenea, esențiali, în special pentru a reduce rata de respingere sau pentru a îmbunătăți rata de conversie a unui site.

  • Greutatea și viteza de încărcare a paginii (foarte important)
  • Aspectul și calitatea site-ului
  • Arhitectură și structură arborescentă

Aceste puncte diferite sunt esențiale de abordat, dar sunt doar vârful aisbergului. Referința naturală trece într-adevăr printr-o multitudine de acțiuni și printr-o regularitate a actelor. Acestea sunt toate operațiunile care vor îmbunătăți imaginea site-ului tău pentru Google sau pentru un motor de căutare. În orice caz, referința naturală necesită timp.

Cum să-ți optimizezi SEO în 2022?

Referințarea naturală este un sector în continuă evoluție, care necesită monitorizare constantă pentru a fi la curent cu cele mai recente știri și criterii care trebuie aplicate. Iată câteva puncte care vor trebui integrate în strategia ta digitală sau monitorizate în lunile următoare.

Abonează-te la Noi.

Pentru a fi mereu la curent cu ceea ce postăm.

Continuă să citești

Obține o consultanță.

Telefon: (+40) 726-725-126

Trimite o cerere

Folosind butonul de mai sus